Karin Bendixen etablerede Bexcom i 2004 med rådgivning inden for kommunikation, strategi og brugerinvolvering.
Hvor der er behov samarbejder Bexcom med andre kompetente fagpersoner. Derfor får kunden anderledes vinkler og ny viden, når opgaven skal løses. Læg dertil Bexcom’s prioritering af kommunikation og formidling af projekter.
Bexcom’s kunder tæller blandt andet det offentlige, private virksomheder herunder design- og arkitektvirksomheder, uddannelsesinstitutioner, ministerier samt nationale og internationale organisationer (se referenceliste).
Bexcom har et stort og professionelt netværk og arbejder nationalt, nordisk og internationalt. Områderne dækker blandt andet UX (User eXperience) brugerdreven innovation, research, kommunikation, strategier, processer og projekter inden for tilgængelighed, inklusion, Design for Alle, Smart Home teknologi, design, arkitektur, mainstream-produktudvikling og handicappolitik.
Bexcom har fokus på både helhed og detaljen, hvad enten det drejer sig om strategi, et produkt, arkitektur eller services.
Karin arbejder strategisk og tværfagligt med tilgængelighed og brugerdreven innovation. Vi lægger stor vægt på at inddrage ældre mennesker og brugere med og ”uden” funktionsnedsættelse i forskellige faser af processen. Et resultat af dette er, at Bexcom også er begyndt at udvikle produkter og hjælpemidler, som kan konverteres til mainstream produkter.
Karin Bendixen deltager i juryarbejde i blandt andet design- og arkitektkonkurrencer.
I 2002 tog Karin initiativ til at etablere netværket Design for Alle, som hun har været formand for frem til 2015.